Nefit Bosch en WarmPlus gaan samenwerking aan

Decorative brandbar

Nefit Bosch en WarmPlus gaan samenwerking aan

Warmtepompproducent Nefit Bosch en WarmPlus gaan een nauwe samenwerking aan bij het bedienen van de consumentenmarkt voor warmtepompen. WarmPlus is een nieuw initiatief van Klomp B.V. uit Amsterdam en Knook Totaal Techniek B.V. uit Purmerend. WarmPlus neemt het hele traject van advies en koop tot en met installatie van de warmtepomp voor zijn rekening.

De samenwerking werd op maandag 15 juli jl. bekrachtigd door Robin Dekker, operationeel directeur van WarmPlus en Chirs Paassen, senior manager sales van Nefit Bosch. De bedrijven werkten al samen op het gebied van installatie, service en onderhoud van warmtepompen en bouwen de samenwerking uit om gezamenlijk een bijdrage te kunnen leveren aan de energietransitie in Nederland, met in eerste instantie de focus op Noord Holland. “Wij geloven dat door partnerships een écht goede service kan worden geboden. We gaan voor verwarmen met een glimlach'', zegt Robin Dekker van WarmPlus.

Totaalconcept voor gasloos verwarmen

WarmPlus richt zich volledig op particulieren die van het gas af willen en streeft ‘100% tevredenheidsgarantie’ na. De Bosch Compress 5800i AW warmtepomp biedt hiervoor een kwalitatief hoogwaardige oplossing met een natuurlijk koudemiddel en een stille werking. Daarnaast biedt Nefit Bosch met Bosch HomeCom Pro een geavanceerde oplossing voor het beheer op afstand van warmtepompinstallaties. Deze oplossing sluit naadloos aan bij het totaalconcept van WarmPlus.

Meer dan 50 jaar ervaring

Zowel WarmPlus, als Nefit Bosch verwachten dat na de tijdelijke terugval de vraag naar warmtepompen weer zal aantrekken. '’Als fabrikant zoeken we nadrukkelijk de samenwerking met ketenpartners”, zegt Chris Paassen van Nefit Bosch. “Achter WarmPlus zitten twee partijen met meer dan 50 jaar ervaring. Ze hebben veel kennis opgebouwd op het gebied van all-electric warmtepompen. In combinatie met onze systemen biedt dat consumenten de beste garanties bij een overstap naar gasloos verwarmen.’’

Over WarmPlus

WarmPlus is een initiatief van Klomp B.V. en Knook Totaal Techniek B.V. Klomp B.V., opgericht in 1961, is uitgegroeid tot een groep van complementaire bedrijven, die technisch totaalbeheer biedt op het gebied van installatietechniek, daktechniek, elektrotechniek, klimaattechniek en beveiligingstechniek. Knook Totaal Techniek is een begrip op het gebied van het kwalitatief electriciteits- en loodgieterswerk, van advies en ontwerp tot installatie en onderhoud. Het gezamenlijke initiatief van beide bedrijven, www.warmplus.nl, werd op 15 juli 2024 gelanceerd.

Over Nefit Bosch

Wereldwijd is de Bosch Groep een toonaangevend technologiebedrijf met 428.000 medewerkers en een omzet van 91,6 miljard euro (2023). De merken Bosch en Nefit zijn sinds 2004 aan elkaar verbonden. In Nederland biedt Nefit Bosch een van de breedste programma’s aan duurzame oplossingen voor o.a. verwarming, koeling en warm water.