26-02-2024
Service Key III, datalogging functie gedurende langere periode
De Smart Service Key II die Nefit Bosch sinds 2016 in haar leveringsprogramma heeft, krijgt een update. In dit artikel leggen we uit welke nieuwe mogelijkheden de key heeft en wat dit voor bestaande key-gebruikers betekent.
De huidige Smart Service Key II is samen met de Bosch EasyService app de tool om op locatie verwarmingstoestellen (ketels en warmtepompen) uit te lezen.
Bosch EasyService app
Download de EasyService app waarbij de basisapp een demomodus heeft om te beoordelen welke parameters uit te lezen zijn. Deze gratis basisapp beschikt ook over een handige zoekmogelijkheid, voor het opsporen van storingscodes. Kies ≡ Menu, Fout zoeken. De foutcode kan via het toetsenbord ingevoerd worden.
De Service Key II biedt de uitleesmogelijkheid door via WiFi-verbinding het verwarmingstoestel uit te lezen. Alle parameters worden live uitgelezen en overzichtelijk getoond. Er is in de afgelopen jaren eerst een mooi compleet servicerapport toegevoegd, dat alle relevante parameters in een PDF-bestand plaatst. Praktisch en overzichtelijk.
Later is er ook een onderhoudsrapport toegevoegd. Stap voor stap kunnen de onderhoudsstappen doorlopen worden, waarmee het rapport een samenvatting genereert – desgewenst met foto’s – zodat alle informatie ook hier in een PDF-bestand geplaatst wordt.
Ook is de key voorzien van een inbedrijfname wizard. Handig voor warmtepompen en hybride systemen. Deze uitleesmogelijkheid is beschikbaar na het accepteren van een app-in aankoop.
Service Key III
We introduceren nu een doorontwikkeling van de bestaande key: Smart Service Key III (7738112980).
Deze nieuwe Smart Service Key is qua afmetingen iets groter (h x b x d: 62 x 81 x 23 mm). Naast alle bestaande functionaliteiten, beschikt de nieuwe key over twee nieuwe features:
1. Lange dataloggingfunctie
Het is nu mogelijk om een verwarmingstoestel voor langere tijd te loggen.
2. Firmware-update van de key mogelijk
Lange dataloggingfunctie
Lange datalogging is al mogelijk wanneer het verwarmingstoestel voorzien is van een recente gateway (EasyControl of K30) en verbonden is met HomeCom Pro. Het verwarmingstoestel kan dan - op afstand - met de monitorfunctie gelogd worden.
Is het verwarmingstoestel niet voorzien van een gateway, dan kan nu met Smart Service Key III op locatie ook lange datalogging gedaan worden. Je plugt de Smart Service Key dan voor langere tijd in het toestel, en laat deze voor maximaal 14 dagen de data opslaan. Na het ophalen van de Service Key kan dan deze opgeslagen data uitgelezen worden, zodat dataanalyse kan plaatsvinden
Firmware update mogelijkheid
De nieuwe key heeft ook de mogelijkheid om via de EasyService app nieuwe firmware in de key te uploaden. Dit biedt mogelijkheden voor nieuwe functieuitbreidingen voor de toekomst. Het principe van verbinding maken is niet gewijzigd.
Huidige Service Key II is en blijft toepasbaar
Wat betekent de nieuwe introductie van Smart Service Key III voor het gebruik van de huidige Service Key II? De huidige key kunt u gewoon blijven gebruiken. De Bosch EasyService app (iOS | Android) is namelijk toepasbaar voor beide keys. De huidige en de nieuwe key kunnen dus met dezelfde app bediend worden.
Technisch Bulletin Nefit Bosch
Redactie
Heb je naar aanleiding van dit artikel nog vragen?
Neem dan gerust contact met ons op.